Posted in Քիմիա

Մարտի 6-10

Մետաղների օքսիդներում թթվածին տարրի ատոմը (ատոմները) միացած է մետաղ տարրի ատոմի (ատոմների) հետ:

Օրինակ՝ CuO,MgO,ZnO,Na2O,Cr2O3 և այլն:

Մետաղների օքսիդները սովորական պայմաններում պինդ նյութեր են:Մետաղների օքսիդները, որոնց համապատասխանում են հիմքեր, անվանում են հիմնային օքսիդներ:

Մոլեկուլում  -2 օքսիդացման աստիճանով թթվածնի ատոմ պարունակող երկտարր այն միացությունները, որոնցում թթվածնի ատոմներն անմիջականորեն միացած են մեկ այլ տարրի ատոմների հետ, իսկ միմյանց հետ միացած չեն, անվանվում են օքսիդներ:

 Օքսիդները դասակարգվում են ըստ քիմիական հատկությունների.
.Հիմնային օքսիդներ՝ Na2O,CaO,CuO,FeO,MnO,Cu2O և այլն:

Հիմնային են կոչվում այն օքսիդները, որոնց համապատասխանող հիդրատները հիմքեր են:

Na2O⇒NaOH,CaO⇒Ca(OH)2

 Եթե օքսիդ առաջացնող տարրը ալկալիական կամ հողալկալիական մետաղ է կամ այլ մետաղ է, որը ցուցաբերում է այդ օքսիդում նվազագույն վալենտականություն (I,II),ապա օքսիդը որպես կանոն հիմնային է:

նատրիումի օքսիդ՝ Na2O          կալցիումի օքսիդ՝   CaO

պղնձի (II) օքսիդ՝ CuO             պղնձի (I) օքսիդ՝  Cu2O

երկաթի (II) օքսիդ՝ FeO            մանգանի (II) օքսիդ՝   MnO

Հիմքերը բարդ նյութեր են, որոնք կազմված են մետաղի ատոմներից և մեկ կամ մի քանի հիդրոքսոներից՝  OH խմբից:
Լուծելի հիմքերը անվանվում են ալկալիներ:

Անլուծելի օքսիդների և նրանց համապատասխան հիմքերի միջև կապ հաստատվում է քայքայման ռեակցիայով: Տաքացնելիս այդ հիմքերը քայքայվում են՝ առաջացնելով համապատասխան օքսիդը:

Օրինակ՝   Mg(OH)2→t°MgO+H2O2Al(OH)3→t°Al2O3+3H2O

Հիմնային օքսիդի բանաձևը և անվանումը Լուծելի հիմքի ալկալու բանաձևը և անվանումը
 Na2O`  նատրիումի օքսիդ                         NaOH` նատրիումի հիդրօքսիդ
 K2O՝  կալիումի օքսիդ                          KOH` կալիումի հիդրօքսիդ
 Li2O`  լիթիումի օքսիդ                          LiOH՝ լիթիումի հիդրօքսիդ
 Cs2O՝  ցեզիումի օքսիդ  CsOH՝ ցեզիումի հիդրօքսիդ
 CaO՝ կալցիումի օքսիդ Ca(OH)2՝ կալցիումի հիդրօքսիդ
 SrO՝  ստրոնցիումի օքսիդ Sr(OH)2՝ ստրոնցիումի հիդրօքսիդ
BaO՝ բարիումի օքսիդBa(OH)2՝ բարիումի հիդրօքսիդ
Posted in Հայոց լեզու

06.03.23

Գործնական աշխատանք.151-156-րդ առաջադրանքներ:

150.Ընդգծիր բայերը:
Հմայել, անվայել, շահել, առավել, ջերմել, ավել:
Անսխալ, կսկծալ, փսփսալ, ծավալ, ձնհալ, հեկեկալ:

151.Գրել տրված բայերի հնչյունափոխված արմատների անհնչյունափոխ ձևերը և նշիր, թե ինչ խոսքի մաս է:
Կարմրել- կարմիր, ածական
ըմպել- ումպ, գոյական
կռվել- կռիվ, գոյական
ոչնչանալ-ոչինչ, գոյական
սիրել-սեր, գոյական
փափկել-փափուկ, ածական
գրկել-գրիկ, գոյական
կոպտանալ-կոպիտ, ածական
անրջել-անուրջ, գոյական
շիկանալ-շեկ, ածական
վարդագունել-վարդագույն, ածական
ուղղել-ուղղիղ, գոյական
ապշել-ապուշ, ածական

152.Ընդգծված բառակապակցությունները արտահայտիր բայով:

Զայրույթից նա (գունատվեց) գունատ դարձավ:
Տերևները սկսել են (դեղնել) դեղին դառնալ:
Նրանք միմյանց հանդեպ (ջերմացել են) ջերմ են դարձել;
Այդ պատմությունից էլ (առաջացավ) առաջ եկավ անվանումը:
Լույսը բացվեց (), և նոր օր սկսվեց:
Ուշ եկար (ուշացար), հյուրերն արդեն գնացել են:
Նա իր փայտիկով (քարացրեց) քար դարձրեց քաղաքը:

153.Գրիր -ել և -ալ վերջավորությամբ հինգական բայ:
Ապրել, լսել, խմել, շնչել, սովորել
Քարանալ, խաղալ, տաքանալ, լողալ, բարկանալ

154.Գրիր տրված բայերի դեմքը, ժամանակը, թիվը:

Երգում էի- առաջին դեմք, անցյալ ժամանակ, եզակի թիվ
նկարեց- երրորդ դեմք, ներկա ժամանակ, եզակի թիվ
կսովորես-երկրորդ դեմք, ապառնի ժամանակ, եզակի թիվ
գրեցինք-առաջին դեմք, անցյալ ժամանակ, հոգնակի թիվ
գնալու են-երրորդ դեմք, ապառնի ժամանակ, հոգնակի թիվ
վազել ենք-առաջին դեմք, անցյալ ժամանակ, հոգնակի թիվ
կռվեցին-երրորդ դեմք, անցյալ ժամանակ, հոգնակի թիվ
հավատում եմ-առաջին դեմք, ներկա ժամանակ, եզակի թիվ
կփայլեն-երրորդ դեմք, ապառնի ժամանակ, հոգնակի թիվ
տխրեցիր-երկրորդ դեմք, անցյալ ժամանակ, եզակի թիվ

155.Փակագծերում տրված դերանունները դրեք նախադասության պահանջված ձևով:

Մարդն իր սովորություններին երբեք չի դավաճանում:
Ամբոխը, իր շարքերը խտացնելով, հյուրերին տեղ տվեց:
Նրանք ում ասես կարողանում են իրենց կամքը պարտադրել;
Նրանք էլ կարող են մեզ հետ գալ:
Այդ ինչու են մարդիկ ինձ վրա զարմանում:
Մեզ համար ծնողները ոչինչ չեն խնայում:
Երեխան մեզ հետ պտույտի դուրս եկավ:

156.Տրված բառերի սկզբին ավելացրու մեկ տառ և կազմիր նոր բառեր:

Պարտություն-հպարտություն
լուր-բլուր
երթ-թերթ
աղեղ-բաղեղ
կար-տկար
յուղ-գյուղ
լոր-կլոր
ութ-բութ
վազ-ավազ
աքար-շաքար
ախտ-բախտ
ճար-վճար
նուշ-Անուշ
ծուխ-ածուխ
կարել-նկարել
այծ-կայծ

Posted in English

The Giving Tree

Lesson 1

The giving tree/to read the text and translate

Տվող ծառը

Մի անգամ գյուղում մի ծերունի կար Ջերի անունով։ Նա մի քանի տարի չէր տեսել որդուն և ցանկանում էր հանդիպել իր որդուն, ով ապրում էր քաղաքում: Նա սկսեց իր ճամփորդությունը և եկավ մի քաղաք, որտեղ իր որդին աշխատում էր և մնում։ Նա գնաց այն տեղը, որտեղից վաղուց նամակներ էր ստանում։ Երբ դուռը թակեց, հուզվեց և ուրախությունից ժպտաց՝ հանդիպելով որդուն։ Ցավոք, դուռը բացեց մեկ ուրիշը։ Ջերին հարցրեց. «Կարծում եմ, որ Թոմասը պետք է մնա այս վայրում»: Մարդն ասաց. «Ո՛չ։ Նա լքել էր տեղն ու տեղափոխվել այլ վայր»։ Ջերին հիասթափված էր և միայն մտածում էր, թե ինչպես հանդիպի իր որդուն:

Նա սկսեց քայլել փողոցով, և հարևանները հարցրին Ջերիին. «Դու փնտրում ես Թոմասին»: Ջերին պատասխանեց՝ գլուխը շարժելով։ Հարևանները Ջերիին տվեցին Թոմասի ներկայիս հասցեն և գրասենյակի հասցեն։ Ջերին շնորհակալություն հայտնեց նրանց և սկսեց դեպի այն ճանապարհը, որը տանելու է իր որդուն։ Ջերին գնաց գրասենյակ և ընդունարանի մոտ հարցրեց. «Կարո՞ղ եք ինձ ասել, թե որտեղ է Թոմասը այս գրասենյակում»: Ընդունարանի աշխատակիցը հարցրեց. Ջերին քաղաքավարիորեն պատասխանեց՝ ասելով. «Ես նրա հայրն եմ»: Ընդունարանի աշխատակցուհին ասաց. Ջերրին մի պահ սպասի և զանգահարեց Թոմասին և նույնը փոխանցեց։ Թոմասը ցնցված էր և ընդունարանի աշխատակցին ասաց, որ հորն անմիջապես տնակ ուղարկի:

Ջերին մտավ խցիկ և երբ տեսավ Թոմասին, նրա աչքերը լցվեցին։ Թոմասը ուրախացավ հորը տեսնելով։ Նրանք որոշ ժամանակ պարզ զրույց ունեցան, իսկ հետո Ջերին հարցրեց Թոմասին. Մայրիկը ցանկանում է տեսնել քեզ: Կարո՞ղ ես ինձ հետ տուն գալ»:

Թոմասը պատասխանեց. «Ոչ հայր: Ես չեմ կարող գալ. Ես շատ զբաղված եմ աշխատելով իմ հաջողության համար, և դժվար է կառավարել արձակուրդը, քանի որ իմ ձեռքերը լի են սթրեսային աշխատանքով»: Ջերին պարզ ժպտաց և ասաց. «Լավ: Դուք կարող եք անել ձեր աշխատանքը: Այսօր երեկոյան ես կվերադառնամ մեր գյուղ»: Թոմասը հարցրեց. «Դու կարող ես մի քանի օր մնալ ինձ հետ: Խնդրում եմ»։ Ջերին մի պահ լռությունից հետո պատասխանեց. «Տղաս. Դուք զբաղված եք ձեր գործերով։ Ես չեմ ուզում ձեզ անհարմարություն պատճառել կամ բեռ դառնալ ձեզ համար»: Շարունակելով. «Հուսով եմ, որ եթե երբևէ հնարավորություն ունենայի նորից հանդիպել ձեզ, ես երջանիկ կլինեի»: Նա հեռացավ տեղից։

Մի քանի շաբաթ անց Թոմասը զարմացավ, թե ինչու է իր հայրը երկար ժամանակ մենակ եկել, նա վատ էր զգում իր հոր հետ տարօրինակ վերաբերմունքի համար: Նա իրեն մեղավոր է զգում դրա համար և մի քանի օրով արձակուրդ է վերցրել և գնացել գյուղ՝ հորը հանդիպելու։ Երբ նա գնաց այն վայրը, որտեղ ծնվել ու մեծացել է, տեսել է, որ ծնողներն այնտեղ չեն։ Նա ցնցված հարցրեց հարևաններին. «Ի՞նչ է պատահել այստեղ: Իմ ծնողները պետք է այնտեղ լինեն: Որտեղ են նրանք հիմա?» Հարևանները տվել են այն վայրի հասցեն, որտեղ բնակվում են նրա ծնողները։

Թոմասը շտապեց տեղն ու նկատեց, որ այդ վայրը գերեզմանոցի է նման։ Թոմասի աչքերը լցվեցին արցունքներով և սկսեցին դանդաղ քայլել դեպի այդ վայրը։ Նրա հայրը՝ Ջերին նկատեց Թոմասին հեռու հեռավորության վրա և թափահարեց ձեռքը՝ նրա ուշադրությունը հրավիրելու համար։ Թոմասը տեսավ հորը և սկսեց վազել և գրկեց նրան։

Ջերին հարցրեց. «Ինչպե՞ս ես»: և շարունակեց. «Ինչպիսի՜ անակնկալ է քեզ այստեղ տեսնելը: Ես չէի սպասում, որ դուք կգաք այս վայր»: Թոմասը ամաչեց և գլուխը ցած պահեց։ Ջերին ասաց. «Ինչու ես քեզ վատ զգում: Վատ բան պատահե՞լ է»։ Թոմասը պատասխանեց. «Ոչ հայր», — շարունակեց. «Պարզապես ես երբեք չգիտեի, որ կտեսնեմ քեզ այս դիրքում մեր գյուղում»:

Ջերին ժպտաց և ասաց. «Ես վարկ էի վերցրել, երբ տեղափոխվեցիր քոլեջի քաղաք՝ քո ուսման համար վճարելու համար, հետո նորից, երբ նոր մեքենա էիր ուզում, բայց ֆերմերային վնասի պատճառով չկարողացա վարկը մարել։ . Այսպիսով, ես մտածեցի մոտենալ ձեզ օգնության համար, բայց դուք շատ զբաղված էիք և ճնշված ձեր աշխատանքով: Ես պարզապես չէի ուզում ծանրաբեռնել ձեզ այս խնդրով և լռեցի, և ես ստիպված էի բաց թողնել մեր տունը վարկը մարելու համար»:

Թոմասը շշնջաց. «Դու կարող էիր ինձ ասել: Ես կողմնակի մարդ չեմ»: Ջերին շրջվեց և ասաց. Այն ամենը, ինչ մենք ուզում էինք, քո երջանկությունն էր: Ուստի ես լռեցի»։

Թոմասը սկսեց լաց լինել և նորից գրկեց հորը։ Նա ներողություն է խնդրել հորից և խնդրել ներել նրան իր սխալի համար։ Ջերին ժպտաց և ասաց. «Դա կարիք չկա: Ես գոհ եմ նրանից, ինչ հիմա ստացել եմ: Ես միայն ուզում եմ, որ դուք որոշ ժամանակ հատկացնեք մեզ համար, մենք ձեզ շատ ենք սիրում, և այս ծերության ժամանակ դժվար է ճանապարհորդել ձեզ հաճախակի տեսնելու համար»:

Ասելիք. Ծնողները միշտ կլինեն այնտեղ և կտան այն ամենը, ինչ կարող են՝ պարզապես ձեզ երջանկացնելու համար: Մենք նրանց ընդունում ենք որպես ինքնին, մենք չենք գնահատում այն ամենը, ինչ նրանք անում են մեզ համար, քանի դեռ շատ ուշ չէ: Երբ ձեր կյանքում հաջողության ուղի եք գտնում, շարունակեք, բայց հետևում մի թողեք ձեր ծնողներին, քանի որ նրանք են ձեր հաջողության իրական պատճառը: